woensdag 18 februari 2015

Tijger Lapbook

Hij is al even af, maar nog niet over geblogd , het Tijger Lapbook.
Wat deden we zoals met ons Tijgerproject?

We haalden boeken van de bib, en lazen die natuurlijk.
We keken filmpjes op Youtube en schooltv.
We hadden een film van de bib.
We lazen een leesboek "Tijger ontsnapt".
We babbelden veel over wat we leerden en zochten nog extra's op via internet.

Daarna printte ik het lapbook van Hogeschoolshare af en knipte alles uit.
Bloem tekende ondertussen de tijger van Art For Kids Hub als achterkant.

Hierna namen we samen alle vragen uit het lapbook door, zij gaf de antwoorden en normaal schrijf ik dan even alles op. Deze keer wilde ze echter alles zelf doen (hoera, we zijn weer een stap verder...);
Ik schreef de antwoorden dus op een los papiertje en stopte die tussen het betreffende lapbook-boekje. Daarna ging ze zelf aan de slag, verzon ze extra tekeningetjes erbij, en was heerlijk aan de gang. Ook het inplakken deed ze zelf, en het versieren  van de stickers natuurlijk ook. Ze was reuze trots op het eindresultaat. She loves lapbooks :-) (haar eigen woorden).
Ik geniet vooral als ik zie hoe graag ze leert over dingen die ze gewoon écht wil weten.
Ondertussen zitten we al bij het volgende onderwerp, alle beesten en beestjes die uit een ei komen.
Ook een leuk onderwerp.





2 opmerkingen: