vrijdag 24 april 2015

Zondagsschool les over Psalm 3


Bloem gaat de zondagmorgen ook naar de zondagsschool, daar geef ik ook les, afwisselend met een andere mama. Daar we een redelijk hectische week achter de rug hadden, moest ik de zaterdag avond nog de voorbereiding doen. Voor er aan te beginnen last ik eerst even haar nieuwe blogpost, en toen hoefde ik niet eens meer te zoeken :-)
Was een heel mooi stuk over Psalm 3, geschreven door David toen hij op de vlucht van voor zijn zoon Absalom. Heel mooi komt er uit de Psalm naar voor dat zelfs in deze omstandigheid , David op God vertrouwd, én wordt geholpen. Hef het hoofd omhoog, en de verlossing komt.
Ik gebruik in de zondagsschool les vaak een blad papier en "stokpoppetjes" om een verhaal duidelijker te maken. Voor Bloem omdat ze beeldkijker is, en voor een aantal andere kindjes vanwege de taal (zijn normaal niet Nederlandstalig).
Achteraf was Bloem direct ook zelf aan het tekenen, het schild dat David gebruikt symboliseert God, en geld ook voor ons.
Het was een hele fijne les, de kinderen deden heerlijk mee, en achteraf kleurde ze samen het laatste vers van de Psalm om aan de muur te hangen.
We hebben sinds enkele maanden een eigen zondagsschool lokaal en de muren zijn nog véél te leeg naar hun zin :-)



1 opmerking:

  1. Deze Psalm, zou zo mooi zijn als we die altijd in ons hart paraat hebben hè? Dank je wel voor je blogje. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen